Quer Desenvolver Jogos? Eis Aqui Uma Lista Obrigatória

Ian Schreiber publicou em seu blog uma lista com os jogos que ele considera os clássicos oribgatórios da indústria lúdica.

Como professor que é ele deixou bem claro que os colegas tentassem ignorar problemas logísticos, financeiros e de tempo de modo a montar uma lista com os jogos que considerem obrigatórios e que gostariam que todos os seus alunos conehcessem e experimetnassem ao terminar a sua graduação.

Republico aqui a lista:

Classic Non-digital: Chess, Go, and at least one card game featuring trick-taking and trump (Spades, Bridge, Whist, etc.)

Modern Non-digital: Settlers of Catan, Carcassonne, Puerto Rico, Magic: the Gathering, Dungeons & Dragons (at least read the Player’s Handbook and Dungeon Master Guide)

Arcade: at least one ball-and-paddle game (Pong, Breakout, Arkanoid), at least one LaserDisc game (Dragon’s Lair, Space Ace, etc.), Pac Man, Gauntlet, Super Mario Bros., Street Fighter 2, at least one side-scrolling shooter (Gradius, R-Type, etc.), Tetris

PC: at least one Roguelike (Rogue, Nethack, Angband), Archon, any game from the Civilization series, Warcraft 2, Where in the World is Carmen Sandiego, Star Control 2, Ultima IV

Console: Chrono Trigger, Legend of Zelda: Link to the Past, any game from the Pokemon series, any game from the Harvest Moon series, any cart-racing game (Mario Kart, etc.), any realistic racing game (Gran Turismo, etc.), at least one side-scrolling adventure game (Super Metroid, Castlevania: Symphony of the Night, etc.), any tactical RPG (Final Fantasy Tactics, Disgaea, etc.), any modern Western RPG (Knights of the Old Republic, Oblivion, etc.), any modern Eastern RPG (Final Fantasy, etc.), any modern 3D platformer (Ratchet & Clank, Sly Cooper, etc.)

Eu ainda acrescentaria explicitamente, na categoria console, Super Mario 64 e ICO, e Half-Life em PC. Isso porque ainda não joguei God of War nem Shadow of the Colossus, mas acredito que eles são excelentes títulos e que valem a pena.

Ainda não li os comentários (muitos!) mas pelo visto eles acrescentaram, e muito, ao tema proposto.

E você, se fosse ensinar Game Design, quais títulos seriam orbigatórios?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: